سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

این وبلاگ توسط گروه ایران صراف راه اندازی شده است...
نسخه آزمایشی سکه نیوز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

طلا رکورد سیرکاهشی را شکست!

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۰۹ ب.ظ


قیمت جهانی طلا طی سه ماه اخیر 23 درصد کاهش یافته که این فلز طی 10سال اخیر برای اولین بار بیشترین افت خود را به ثبت رسانده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از مانی مورنینگ، بهای جهانی طلا طی 10 سال گذشته برای اولین بار در سال جاری میلادی رکورد سیر کاهشی را شکسته است.
حال سوال اساسی اینجاست که بازار طلای جهانی به کدام سو می رود؟ آیا دوران رشد قیمت اونس جهانی طلا به پایان رسیده است؟
خط پایان رشد بهای طلا به تغییر اوضاع بازار بستگی دارد. همانطور که شرایط بازار تغییر می کند نگاه سرمایه گذاران به بازار نیز تغییر می یابد. در واقع تغییرات در بازار سهام روی قیمت جهانی طلا تاثیر می گذارد.
سود اوراق قرضه 10ساله آمریکا فقط طی دو ماه از 1.6درصد به 2.7درصد افزایش یافته که این میزان بسیار چشم گیر بوده است.
روند بهای جهانی طلا به میزان سود اوراق قرضه بستگی دارد. زمانی که سود خرید اوراق قرضه بیشتر از خرید طلا است مطمئنا افراد به بازار سهام روی می آورند.
نه فقط سود اوراق قرضه برای سرمایه گذاران طلا مهم است بلکه این سود برای بازارهای جهانی نیز اهمیت بسزایی دارد.
در حال حاضر طلای جهانی درمحدوده بهای تولید خود داد و ستد می شود. پس از سقوط ناگهانی قیمت جهانی طلا حدود نیمی از شرکتهای معدنی طلا به شدت متضرر شده اند.
با نگاهی به سه کاهش شدید قیمت جهانی طلا طی 10 سال اخیر و کاهش 45درصدی در دهه 1970میلادی ، در هر کدام از کاهشها، مدت زیادی برای رشد صرف شده است. به عبارت دیگر در هر کدام از کاهشها دو سال طول کشیده تا بهای طلا افزایش یابد و به قیمت اولیه بازگردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی