سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

این وبلاگ توسط گروه ایران صراف راه اندازی شده است...
نسخه آزمایشی سکه نیوز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

پیش بینی اونس جهانی طلا در هفته جاری

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۴۷ ب.ظ


اونس جهانی طلا هفته پر افت و خیزی را پشت سر گذاشت. علی‌رغم ثبت رکوردهای کاهشی در دو هفته قبل، اما در هفته منتهی به 28 ژوئن با انتشار گزارش رشد اقتصادی آمریکا که کم‌تر از نرخ های مورد انتظار بود، طلای جهانی در آستانه سقوط به کانال 1100 دلاری، ناگهان با افزایش 28 دلاری قیمت‌ها به سطح 125 دلار در آخرین روز کاری بازارهای جهانی رسید.

این روند صعودی با آغاز به کار بازارهای جهانی در میانه هفته همچنان ادامه داشت اما با نزدیک شدن به تعطیلات رسمی آمریکا اندکی افت را تجربه کرد. با انتشار گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه که حاکی از بهبود شرایط اقتصادی بود (195000 شغل در ماه)، قیمت‌های جهانی دوباره با افت روبرو شدند و قیمت هر اونس طلای جهانی با کاهش 28 دلاری به سطح 1223.80 دلار رسید. به اعتقاد اکثر کارشناس‌ها، طلا در هفته‌های گذشته بیش از اندازه افت داشته است و بنابراین بعد از رکوردهای کاهشی قطعا روند صعودی آن آغاز خواهد شد که بازار طلا در هفته گذشته این موضوع را ثابت کرد. در هفته گذشته، علی‌رغم تلاش طلا برای ورود به کانال 1100 دلاری اما سطح حمایتی قیمت‌ها در همان کانال 12200 دلاری ثابت ماند.

از سوی دیگر بخشی از این صعود قیمت‌ها به دلیل افزایش تقاضای فیزیکی طلا و جواهرات و سکه در بازارهای جهانی است که به دنبال افت قیمت‌ها ایجاد می‌شود. ورود برخی از جواهرسازان برای افزایش ذخیره طلا نیز به افزایش تقاضای فیزیکی طلا کمک کرده است. اما بهبود وضعیت اقتصادی در آمریکا و افزایش سطح اشتغال می‌تواند باعث کاهش مبلغ سیاست‌های تسهیل کمی فدرال رزرو شود که این امر خود باعث فشار کاهشی بر روی قیمت‌های جهانی طلا خواهد شد زیرا دیگر طلا به عنوان یک کالا برای حفظ ارزش دارایی‌ها، جذابیت چندانی نخواهد داشت و همزمان افزایش ارزش دلار و شاخص بورس، انگیزه سرمایه‌گذاری در این بازارها را نسبت به طلا افزایش خواهد داد.

به گزارش سکه نیوز، البته افزایش تنش در مصر و خاورمیانه نیز در هفته گذشته به افزایش قیمت نفت منجر شد که تا حدودی می‌تواند تقاضای فیزیکی و احتیاطی طلا را افزایش دهد. از سوی دیگر بحران مصر نیز به تنهایی به افزایش تقاضای طلا کمک خواهد کرد. اما عامل اصلی تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی، سیاست‌های فدرال رزرو است که در صورت تداوم روند فعلی، بر طبق گفته‌های اخیر برنانکی، اقدام به کاهش سیاست‌های محرک خواهد کرد و در نتیجه قیمت‌ها کاهش خواهد یافت. به نظر می‌رسد که توان نیروهای افزایشی در بازار طلا بیشتر از کاهشی باشند زیرا فدرال رزرو عموما سیاست‌های ناگهانی و جهشی را اجرا نخواهد کرد علی‌الخصوص که حضور برنانکی در کمیته تصمیم‌گیری این بانک، تداوم سیاست‌های انبساطی را تضمین می‌کند. البته با توجه به تعطیلات اخیر در آمریکا، اکثر فعالان بازار برای بازگشایی هفته آینده خیز برداشته‌اند و احتمال روبرو شدن با نوسانات ناگهانی نیز وجود دارد.

نمودار تغییرات قیمت اونس جهانی طلا طی هفته گذشته در زیر قابل مشاهده است:

  • روابط عمومی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی